Fransa dışişleri bakanından ABD’ye KOEP uyarısı

Fransa dışişleri bakanı, Amerika’nın tek taraflı nükleer anlaşma KOEP’ten ayrılmak istemesi konusunda uyarıda bulundu.

Fransa Dışişleri Bakanı Jean Yves Le Drian West France dergisine yaptığı açıklamada, İran’ın kendi tüm sorumluluklarını yerine getirdiğini vurgulayarak, Amerika’nın İran’la nükleer anlaşmadan çıkması durumunda uluslararası topluluğun artık kesinlikle Amerika’ya güvenlerinin kalmayacağını bildirdi.

UAEA, BM ve Güvenlik konseyinin İran’ın nükleer anlaşma KOEP’e tamamen bağlı kaldığını ve sorumluluklarını yerine getirdiğini defalarca açıklamalarına rağmen ABD başkanı Trump İran’ın, bu anlaşmaya bağlı kalmadığını iddia ederek nükleer anlaşmadan çıkmayı planlamakta.

Fransa Dışişleri Bakanı Jean Yves Le Drian ayrıca Kuzey Kore’nin nükleer deneylerinin kaygı verici olduğunu bildirerek, dünya topluluğunun nükleer silahların yayılmasını engellemek için tüm gayretini göstermesi gerektiğini bildirdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.